četvrtak, 29. studenoga 2012.

Hranom protiv stresa

Krenemo li od izreke da ljubav prolazi kroz želudac, a da energija koju dobivamo iz hrane osigurava radosnu svakodnevicu, lako ćemo zaključiti kako postoji veza između kontrolirane prehrane i minimalizacije stresa. To podrazumijeva da se pridržavamo općepoznatih činjenica: uzimati veći broj obroka, koristiti funkcionalnu hranu (koja ima funkciju poboljšanja zdravlja), kontroliranom prehranom voditi računa o ravnoteži glikemičnog indeksa. Dobro je pripomenuti da sa svrhom minimalizacije stresa trebamo znati u hrani i uživati te si s vremena na vrijeme priuštiti male slasne obroke koji će u nama pobuditi vedrinu, a u tijelu neće ostaviti osjećaj težine.

Programiranje unosa hrane
Odlučimo li se na samostalno programiranje unosa hrane potrebno je voditi računa o tome da dnevno jedemo puno šarenog voća i povrća kao što su špinat, mrkva, tikvice, jagode, borovnice, brokula ... Regulaciju metabolizma, a posebno probavnog sustava nadopunit će konzumiranje vlaknaste hrane poput žitarica i grahorica (primjerice integralni kruh, zobene pahuljice). Smanje unos hrane bogate ugljikohidratima (šećerima), a povećan unos hrane bogate bjelančevinama (proteinima) u znatnoj će mjeri pridonijeti regulaciji tjelesne mase. Osjećaj lakoće koji se pri tome stvara pridonijeti će vedrini neophodnoj za premoštenje stresnih situacija.

Odabir namirnica
Redukcija stresa također zahtijeva i odabir namirnica. Postoje namirnice koje nas čine spokojnima, one koje nas čine razdražljivima i one koje nam daju energiju. U skladu sa stanjem u kojem se nalazimo izabrat ćemo za nas najbolje. Na taj način hranom možemo postići i određene ciljeve.

Primjerice, ako želite:
JASNO MISLITI – jedite sir i jaja, alkohol izbaciti ili znatno smanjiti
AKO STE RAZDRAŽLJIVI – birajte integralnu tjesteninu, krekere, suho voće
AKO STE BEZ ENERGIJE – jedite proteine soje, puretinu, jaja, sireve


Hrana ima i ljekovita svojstva:
AKO STE UMORNI – popijte malo kave ili soka od naranče
AKO STE TJESKOBNI – jedite krumpir, grah, rižu
AKO STE NEMIRNI – ne pijte kavu ni čajeve
AKO STE DEPRESIVNI – jedite crni kruh, špinat ....

Valja napomenuti da odabir ekološki proizvedenih namirnica, autohtonih proizvoda i hrane pripremljene tradicionalnim tehnologijama pridonosi očuvanju zdravlja i smanjenju stresa kontroliranim unosom hrane. No najvažnije je zapamtiti da to činite iz ljubavi prema sebi, ali i iz ljubavi prema bližnjima kojima ćete svojom vedrinom svakodnevicu učiniti ljepšom.

V.R.

1 komentar: